Jak zaistnieć w mediach społecznościowych

Kilka praktycznych wskazówek dla podmiotów gastronomicznych

Czy Facebook albo Instagram są niezbędne, aby rozkręcić nowy punkt gastronomiczny? Z pewnością każdy może wymienić przynajmniej kilka restauracji, które nie posiadają nawet swojej witryny internetowej; z drugiej strony powiedzenie „nie ma cię w Internecie – nie istniejesz” zawiera w sobie wiele prawdy. Social media to doskonałe narzędzie do budowania wizerunku – to właśnie w mediach społecznościowych możesz zareklamować swój lokal, kontaktować się z klientami, zbierać od nich opinie. Niezależnie od tego, czy planujesz otworzyć fast food, regionalną restaurację czy kawiarnię, skorzystaj z możliwości, jakie dają media społecznościowe. Na co w szczególności powinni zwrócić uwagę początkujący właściciele punktów gastronomicznych?

Social media - Fanex

Przede wszystkim informacje

Zanim zaczniesz intensywną pracę nad kampanią reklamową, zadbaj o to, by w mediach społecznościowych znalazły się wszystkie niezbędne informacje. Klienci odwiedzają profile punktów gastronomicznych, by sprawdzić godziny otwarcia, dojazd, menu i zakres cen. Jeśli podstawowe informacje nie będą dostępne od razu, wybiorą usługi konkurencji. Przejrzyj profile restauracji, kawiarni, fast foodów, wcielając się w rolę potencjalnego klienta. Dzięki temu unikniesz najczęściej popełnianych błędów. Nie zapomnij o numerze telefonu! Zaglądaj także do działu z wiadomościami: wiele osób preferuje tę formę kontaktu z restauracjami.

Szukanie informacji w social mediach - Fanex

Poznaj swoich klientów

Czy znasz dobrze grupę, do której kierujesz swoją ofertę? Twoi goście to przede wszystkim studenci poszukujący taniego lunchu w przerwie między zajęciami czy pracownicy pobliskiej korporacji zainteresowani aromatyczną kawą? A może zapraszasz do swojego lokalu rodziny z dziećmi? Posty publikowane w mediach społecznościowych powinny przemawiać do klientów nie tylko treścią, ale również formą. Dopasuj styl postów do grupy docelowej, by stworzyć więź z klientami. Dzięki temu lepiej zapamiętają twój bar, restaurację czy kawiarnię.

Dobre zdjęcia to podstawa!

Zdjęcia jedzenia to doskonały sposób na zwiększenie popularności. Warunek jest jeden: muszą być dobrze wykonane. Na bieżąco możesz wrzucać zdjęcia przygotowywanych potraw, jednak warto zadbać także o profesjonalne fotografie, które będą zachęcać klientów do wyboru oferty twojej restauracji. Skorzystaj z możliwości, jakie daje Instagram – odpowiednio dobrane hasztagi potrafią znacząco zwiększyć zasięgi. Na widok pięknie wyeksponowanych dań każdemu pocieknie ślinka – wykorzystaj to, by zachęcać klientów do odwiedzin w twoim punkcie gastronomicznym.

Profesjonalne zdjęcia jedzenia - Fanex

Wyróżnij swoją ofertę

Specjalne menu sezonowe? Oryginalne napoje? A może pyszne sosy uzupełniające każdą potrawę? Im większe miasto, tym więcej punktów gastronomicznych znajduje się na jego mapie. Jeśli nie chcesz, by twoja restauracja lub bistro zniknęły w cieniu konkurencji, przyciągnij uwagę klientów. Sposobów jest naprawdę wiele, od oryginalnych nazw i ciekawych sosów po konkursy organizowane w mediach społecznościowych. Język także może być twoją bronią w walce o zainteresowanie klientów: gry słowne, nawiązania do aktualnych wydarzeń czy ciekawostki sprawią, że zatrzymają wzrok na dłużej. Jeśli nie masz pomysłu na rozkręcenie profilu, skorzystaj z gotowych propozycji na promocję restauracji, inspirując się działaniami innych.

Ciekawa restauracja - sklep Fanex

Jak zaistnieć w mediach społecznościowych – unikaj najpopularniejszych błędów

Głównym grzechem wielu początkujących użytkowników mediów społecznościowych jest słomiany zapał. Zakładasz nowe profile, wrzucasz menu i zdjęcia, reklamujesz się wśród znajomych, piszesz kilka postów i… cisza. Jeśli tak, raczej nie uda ci się przyciągnąć nowych klientów. Nawet jeśli początkowo posty i zdjęcia nie wywołują zbyt wielu reakcji, nie zniechęcaj się od razu. Media społecznościowe powinny tętnić życiem, a jeśli przestaniesz regularnie wrzucać nowe posty, bardzo szybko Twój punkt gastronomiczny popadnie w niepamięć. Dbaj o to, by oferta dostępna w lokalu i informacje znajdujące się na stronie oraz portalach społecznościowych były spójne: jakiekolwiek zmiany menu, numeru telefonu czy godzin otwarcia należy aktualizować na bieżąco. Pamiętaj, że odpowiadając na oceny i komentarze, występujesz w imieniu swojego biznesu – nie pozwól, by poniosły cię emocje.


Fanex