Aktualności

Personalizowane receptury sosów dużą siłą Fanex

Udostępnij

Fanex – polski producent sosów dla branży HoReCa, kolejny rok z rzędu zakończył ze wzrostem sprzedaży. Największy wpływ na utrzymanie dynamiki wzrostu, miało elastyczne podejście do Klientów oraz produkcja oparta na procedurach personalizowania receptur. Jak wynika z analiz działu handlowego, zapotrzebowanie rynkowe w segmencie sosów rośnie – musztardy, ketchupy, majonezy oraz inne bardziej egzotyczne receptury, cieszą się coraz większą popularnością wśród konceptów gastronomicznych w Polsce i za granicą.

Rynek produkcji sosów oraz dodatków gastronomicznych jest dość silnie nasycony. Bez wyróżnienia się indywidualnym podejściem popartym dobrą jakością, ciężko sprzedawać produkty na szeroką skalę. Polska gastronomia ewidentnie poszukuje coraz to bardziej nietypowej oferty, gdyż m.in. w taki sposób poszczególne koncepty mogą wyróżnić się spośród konkurencji.

- Przyglądając się rynkowym trendom, od wielu lat stawiamy na realizację zamówień poprzez procedurę personalizacji produktowej na życzenie Klientów. Jest to nasza duża zaleta, a elastyczność i skala tej działalności wyróżniają nas spośród konkurencji. Na rynku mamy opinię partnera, który jest w stanie sprostać wielu wyzwaniom. Zapotrzebowanie na coraz bardziej niebanalną ofertę, jest duże i stale rośnie – mówi Piotr Kubiczek, Dyrektor Handlowy w Fanex.

W 2018 roku Fanex zamierza umacniać swoją pozycję w obszarach, w których jest silnym liderem i konsekwentnie będzie zwiększał swoje udziały w sprzedaży skierowanej do szeroko rozumianej branży HoReCa. Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom klientów, firma planuje jeszcze silniej rozwijać procedury personalizacji produktów oraz inwestować we własne laboratorium.

W 2017 roku, łącznie dla wszystkich klientów i pod marką własną, Fanex otworzył 106 projektów dotyczących wszystkich rodzajów sosów. Dzięki rozwojowi laboratorium oraz rozwijanym procedurom personalizacji, z tej puli udało się wdrożyć aż 27 nowych receptur, co stanowi około 25% rozpoczętych projektów. Na przestrzeni miesiąca firma, produkuje dziesiątki ton sosów na specjalne zamówienia.

Rozwój firmy Fanex jest na stabilnym poziomie – spółka utrzymuje wzrost przychodów ze sprzedaży każdego roku. Jak wynika z analiz działu handlowego, zapotrzebowanie rynkowe w segmencie sosów, wydaje się być również stosunkowo korzystne – musztardy, ketchupy, majonezy oraz inne bardziej egzotyczne sosy i dressingi, cieszą się coraz większą popularnością wśród konceptów gastronomicznych.

Oprócz bezpośredniego wykorzystywania jako finalnego produktu, bardzo często sosy oraz dodatki Fanex, stanowią wstępną bazę do wielu kulinarnych kompozycji autorskich. Obecnie zauważalna jest zmiana w podejściu Klienta do zakupów. Klienci gastronomiczni, ale także dystrybutorzy, posiadają większą świadomość jakości oraz przywiązują coraz większą wagę do składu produktów. Dlatego Fanex starając się sprostać tym wymaganiom, stale ulepsza składniki swojego asortymentu.


Fanex: Trendy w zakupie sosów przez gastronomię stacji paliwowych

Polacy przy grillu – klasycznie czy nowocześnie?

Polecane artykuły

0