17.11.2023
Aktualności
15.09.2025 r.
Fanex wzmacnia logistykę – 5800 metrów kwadratowych nowej przestrzeni magazynowej
Fanex wzmocnił swoje zaplecze logistyczne w odpowiedzi na dynamiczny rozwój i rosnące potrzeby rynku. Uruchomienie kolejnej części centrum dystrybucyjnego zapewni nam większą elastyczność operacyjną oraz zwiększyć bezpieczeństwo stanów magazynowych, zarówno surowców, jak i gotowych produktów.
Nowa część naszego centrum dystrybucyjnego zlokalizowana w Radonicach to 5800 metrów kwadratowych dodatkowej powierzchni magazynowej. Obiekt został zaregałowany w 70%, co przełożyło się na wzrost pojemności o 5300 miejsc paletowych. Oznacza to, że obecnie łącznie dysponujemy 11 500 miejscami z możliwością dalszej rozbudowy o około 3000. W ramach inwestycji wdrożyliśmy również nową infrastrukturę techniczną i systemy zarządzania magazynem.
– Rozbudowa centrum dystrybucyjnego to bezpośrednia odpowiedź na dynamiczny rozwój Fanex oraz rosnące oczekiwania naszych klientów. Już pierwsze tygodnie po finalizacji inwestycji pokazały, że było to potrzebne i trafne działanie. Jesteśmy w stanie działać jeszcze sprawniej i skuteczniej zabezpieczać zapasy. W dłuższej perspektywie przełoży się to na dalszy rozwój firmy, a co za tym idzie, także naszych partnerów biznesowych – mówi Monika Kurowska-Olczak, Dyrektor Centrum Dystrybucji i Logistyki w Fanex.
Komplementarny system dystrybucji
Nowy magazyn uzupełnia uruchomione wcześniej Centrum Dystrybucji Fanex w EQT Grodzisk Radonice, zajmujące 5,5 tys. metrów kwadratowych – w tym 600 metrów kwadratowych powierzchni biurowej oraz magazyn o pojemności 6300 miejsc paletowych. Obie przestrzenie tworzą dziś zintegrowany wewnętrzny system logistyki, co pozwala efektywnie kontrolować cały łańcuch dostaw.
Produkty, które trafiają na stoły w całej Europie
Produkty Fanex trafiają do sieci gastronomicznych, dystrybutorów HoReCa, hoteli, barów, stacji paliw czy food trucków w Polsce, a także na rynkach zagranicznych – m.in. do Niemiec, Danii, Wielkiej Brytanii, Skandynawii, USA, Czech czy Rumunii. Inwestycje w logistykę pozwalają utrzymać najwyższy poziom obsługi niezależnie od skali działalności.
Nasze portfolio to kilkaset artykułów spożywczych - od klasycznych propozycji, takich jak Ketchup nr 7, Musztarda Słoneczna nr 32 czy Sos Czosnkowy nr 3, po nowoczesne kompozycje smakowe, np. Mango Jalapeño nr 77 czy Carolina Reaper nr 66. Rozwijamy także markę Tres Amigos oraz dystrybuujemy w Polsce ofertę włoskiej marki Greci. Uzupełnieniem są japońskie sosy Yamasa – produkowane w Radonicach i dystrybuowane przez na rynku polskim i europejskim.