Trendy gastronomiczne 2020

Trendy gastronomiczne powinny być jednym z głównych wyznaczników, jakimi kierują się przedstawiciele branży HoReCa w swojej bieżącej działalności. Restauracje i wszelkiego rodzaju punkty serwujące jedzenie, powinny brać je pod uwagę podczas komponowania swojego menu. Tak samo jest w przypadku producentów żywności – wytwarzając produkty spożywcze, powinni pamiętać o panujących, a w szczególności o nadchodzących trendach. Wymaga to uważnego śledzenia raportów związanych z zachowaniami konsumenckimi w kwestii wyboru żywności i zakupów, a także obserwowania wszelkich nowości prezentowanych na najbardziej prestiżowych targach gastronomicznych w kraju i na świecie. Dzięki temu zarówno producent, dostawca, jak i restaurator, będą mogli zaproponować sprofilowaną pod aktualne wymagania klienta końcowego i jego stylu życia ofertę. A w dzisiejszych czasach, tylko taką ofertę można sukcesywnie sprzedawać.

Trendy gastronomiczne 2020 - Fanex

Wśród wielu informacji z całego świata o kolejnych trendach, na pierwszy plan wybijają się te związane z dbałością o środowisko, polepszaniem tzw. customer experience, a także z powrotem do natury w aspekcie produkcji wyrobów spożywczych.

Dla nas, jako lidera w produkcji sosów i dodatków gastronomicznych dla polskiej branży HoReCa, coraz bardziej znaczącymi trendami okazuje się wzrost zainteresowania produktami Premium – z jak najmniejszą ilością konserwantów lub najlepiej z tzw. czystą etykietą, a także zmieniające się upodobania żywieniowe Polaków i wzrost popularności wegetarianizmu i weganizmu w naszym kraju. To niezwykle istotne aspekty na drodze strategii rozwoju naszej marki. Dlatego też w naszej ofercie, znajduje się już np. 17 kompozycji opartych o wegańskie receptury.

Jako producent dodatków gastronomicznych, śledzimy także raporty mówiące o prognozach żywieniowych i najpopularniejszych potrawach w danym okresie. Dzięki temu orientujemy się na co nastawiała będzie się branża HoReCa i wówczas jesteśmy w stanie wyprzedzać zapytania naszych Klientów i oferować im gotowe produkty trafiające w ich potrzeby oraz pasujące do aktualnych lub najbliższych trendów.

AUTOR: Piotr Kubiczek – Dyrektor Handlowy w firmie Fanex

Fanex