Drinki bezalkoholowe, czyli trend na dobrą zabawę bez procentów

W ostatnich miesiącach obserwujemy rosnące zainteresowanie biodywersyfikacją, a także ekologiczną i wegańską dietą. Założenia tegorocznych trendów przenoszą się z nawyków żywieniowych na inne sfery konsumpcji: klienci poszukują już nie tylko zdrowszych posiłków, ale także napojów bezalkoholowych, które pobudzą kubeczki smakowe bez negatywnych efektów ubocznych. Przejawem tych tendencji może być powstanie nowego trendu — sober curious movement — którego uczestnicy decydują się na ograniczanie spożycia alkoholu. A jak wiadomo, rzeczywistość nie znosi próżni.

Konsumenci dotychczas chętnie sięgający po napoje na bazie wykwintnych alkoholi coraz częściej wybierają drinki bezalkoholowe. Rosnącą popularnością cieszą się ponadto piwa oraz wina od niedawna dostępne w formie całkowicie pozbawionej procentów, a także koktajle oparte na ziołowych ekstraktach, które obok walorów smakowych oferują też prozdrowotne właściwości.

Drinki bezalkoholowe — przepisy na kolorowe kompozycje

Niezależnie od tego, jakie kompozycje smakowe zostaną zawarte w menu lokalu, warto pomyśleć o dodatkowych składnikach, które pozwolą uzyskać atrakcyjne aranżacje drinków. Kulki żelowe Fan&JOY idealnie podkreślą smak wybranych koktajli, w tym napojów bezalkoholowych, jednocześnie tworząc piękne kompozycje kolorystyczne.

Żelowe kulki o smaku limonkowym doskonale komponują się ze smakiem popularnego Mojito w wersji virgin, natomiast pomarańczowe wzbogacą smak drinków na bazie crodino, czyli bezalkoholowego zamiennika popularnej aperoli. Kulki żelowe to także główny składnik popularnego napoju na bazie mrożonej herbaty — Bubble Tea.

Kolorowe bezalkoholowe drinki - Fanex

Rozgrzewające napoje bezalkoholowe na sezon zimowy

W sezonie zimowym szczególną popularnością cieszą się te pozycje w menu, które łagodzą skutki siarczystego mrozu i podnoszą temperaturę ciała w trakcie długich i mroźnych wieczorów. Dla konsumentów rezygnujących z napojów wyskokowych należy przygotować atrakcyjne propozycje rozgrzewających napojów bezalkoholowych. Tradycyjnie podawana zimą gorąca czekolada rozpali zmysły jeszcze mocniej dzięki dodatkowi młotkowanego pieprzu lub ostrej papryki. Te same przyprawy świetnie sprawdzą się także w przepisach na drinki bezalkoholowe, np. Krwawą Mery w wersji virgin.

Krwawa Mary Virgin - Fanex

Bezalkoholowe drinki w menu na wynos

Okres pandemii wymusił na branży gastronomicznej konieczność prowadzenia sprzedaży wyłącznie w trybie na wynos lub z dostawą do domu. Taka forma powoduje konieczność odpowiedniego pakowania, które umożliwi potrawom zachowanie temperatury i aromatu podczas dowozu. Wybranie odpowiedniego pojemnika dotyczy także zamawianych napojów. Mimo że zimne drinki bezalkoholowe można dostarczać w dowolnym opakowaniu, które zapobiega wyciekaniu płynów, warto zdecydować się na przezroczyste kubeczki, pozwalające docenić wizualne walory kompozycji.

W przypadku gorących napojów bezalkoholowych należy zdecydować się na pojemniki utrzymujące ciepło, które pozwolą zachować temperaturę podczas dostawy. Kubeczki na rozgrzewające napoje warto wyposażyć w tekturowe opaski, które ochronią dłonie klientów przed nadmierną temperaturą i pozwolą się cieszyć gorącym napojem już od momentu dostawy.

Pojemniki utrzymujące ciepło - Fanex

Promocja bezalkoholowych napojów

Potencjalni nabywcy często nie zdają sobie sprawy z dostępności napojów bezalkoholowych w danym lokalu. Aby zachęcić do zakupu tę grupę klientów, należy wyróżnić osobną kategorię w menu, która zbierze w jednym miejscu wszystkie propozycje z kategorii virgin. Szeroki wybór i dokładne opisy produktów ułatwią klientom podjęcie decyzji.

W dobie Internetu i rozwijających się platform społecznościowych wyłaniają się nowe możliwości promocji. Bezalkoholowe drinki i koktajle można reklamować z pomocą atrakcyjnych zdjęć publikowanych na licznych portalach, które wspierają komunikację między marką a klientem. Kolorowe fotografie napojów wraz z chwytliwym komentarzem to najlepszy sposób na nakłonienie potencjalnych nabywców do spróbowania nowych propozycji w menu.

Więcej informacji na temat wykorzystania potencjału platform socjalnych w biznesie gastronomicznym można znaleźć w artykule: jak zaistnieć w mediach społecznościowych.


Fanex