Ciekawostki

Czy własna burgerownia to dobry pomysł na nowy biznes?

Udostępnij

Zastanawiasz się nad otworzeniem restauracji serwującej burgery? Taka inwestycja może być strzałem w dziesiątkę lub... strzałem w kolano – wszystko zależy od tego, co zaproponujesz swoim klientom. Poniżej podpowiadamy, czy burgerownia może być dobrym sposobem na sukces w branży gastronomicznej oraz na co zwrócić uwagę przy otwieraniu nowej restauracji.

Klasyczne burgery – przepis na sukces

Burgerownia serwująca oryginalne amerykańskie burgery ma ogromne szanse na powodzenie, o ile zadbasz o wysokiej jakości mięso i dodatki do burgerów. Tu nie można iść na skróty – klienci natychmiast wyczują, jeśli zaproponujesz im bylejakość! Klasyczne amerykańskie burgery nie jest trudno przyrządzić; nawet jeśli Twój szef kuchni nie posiada dużego doświadczenia, szybko nauczy się przygotowywać mięso w odpowiedni sposób. Jeśli jednak nie zadbasz o detale takie jak sosy do burgerów, świeże dodatki i odpowiednie pieczywo, trudno będzie pokonać konkurencję. Zanim otworzysz swój lokal, odwiedź kilka miejsc serwujących tradycyjne burgery i sprawdź, który z nich najlepiej zapadł Ci w pamięć – niewykluczone, że wcale nie będzie to miejsce z najciekawszym wystrojem! Pamiętaj, że w przypadku burgerów najważniejsze jest oczywiście mięso – najlepsze burgerownie mają swoich sprawdzonych dostawców i sięgają po produkty najwyższej jakości.

Amerykański burger - Fanex

Oryginalne kompozycje, dodatki i sosy do burgerów – wyróżnij swoje menu

Klasyczne, proste burgery – to nie dla Ciebie? W takim razie zaproponuj klientom coś zupełnie innego. Oryginalne kompozycje, autorskie sosy do burgerów oraz nieoczywiste dodatki – wszystko to sprawi, że chętnie zajrzą do Twojego lokalu i spróbują najciekawszych burgerów w mieście. Do dobrze wysmażonej wołowiny możesz zaproponować łagodny sos bazyliowy bez konserwantów lub wręcz przeciwnie – coś piekielnie ostrego. Twoja burgerownia może być także ulubionym miejscem okolicznych wegan: burgery i inne dania bez mięsa cieszą się ostatnio coraz większą popularnością. Tworzenie bezmięsnych kompozycji wymaga początkowo nieco więcej wysiłku i umiejętności, jednak czas poświęcony na naukę zaowocuje dużym zainteresowaniem klientów – nie tylko wegan!

Dodatki do burgerów - Fanex

Burgery na dowóz – wyjdź naprzeciw potrzebom klientów

Któż z nas nie lubi czasem zjeść pysznego burgera w zaciszu własnego domu? Nie każdy ma ochotę na wizytę w restauracji – z myślą o takich klientach wiele lokali wprowadza opcję dowozu. Burgery na dowóz to świetny sposób na dotarcie do szerszego grona. Zaproponuj klientom swojej burgerowni nie tylko standardowe menu, ale również kilka opcji lunchowych – wiele osób rezygnuje z zamawiania dań na wynos do pracy z powodu dużych porcji, których zwyczajnie nie zdążą zjeść podczas przerwy. Lunchowe burgery na dowóz lub specjalne zestawy dla kilku osób to sposób na zwiększenie ruchu w kuchni wczesnym popołudniem. Jeśli chcesz serwować burgery na dowóz, zaproponuj dodatkowo program lojalnościowy obejmujący lunchowe menu – w ten sposób zbudujesz grono wiernych klientów.

Burgery na dowóz - Fanex

A może food truck?

Food truck, czyli burgerownia na kółkach to świetna alternatywa dla tradycyjnego lokalu. W ten sposób możesz dotrzeć do grona odbiorców w całym mieście lub nawet kraju! Food trucki wrastają powoli w miejski krajobraz, ponieważ ustawiają się wszędzie tam, gdzie są ludzie – w pobliżu centrów handlowych, dworców, w parkach czy podczas imprez plenerowych. To prosty sposób na to, by Twoja marka stała się rozpoznawalna! Dzięki ciężarówce serwującej burgery na wynos możesz także brać udział w zlotach i rozmaitych festiwalach smaków – Polacy coraz chętniej wybierają tę formę spędzania wolnego czasu. Nie musisz rozbudowywać od razu karty i tworzyć dużego menu – wręcz przeciwnie, w tym wypadku mniej znaczy więcej. Zaproponuj klientom klasycznego burgera z oryginalnymi sosami, ostrą kompozycję, w której pierwsze skrzypce będzie grał ostry sos jalapeno i wariant wegetariański oraz autorskie frytki – i już specjalne menu na zloty miłośników food trucków gotowe.

Burger z food trucka - Fanex

Wykorzystaj siłę Internetu

Nie bez powodu mawia się, że jeśli nie ma Cię w Internecie – nie istniejesz. W dzisiejszych czasach masz do dyspozycji wyjątkowe narzędzie do promocji, z którego aż żal byłoby nie skorzystać. Możliwości jest naprawdę wiele, począwszy od profili w social mediach po konkursy, programy lojalnościowe czy chociażby codzienną informację o menu burgerowni. Możesz zorganizować głosowanie na ulubione dodatki do burgerów, zaprosić swoich klientów na zlot food trucków, poinformować o remoncie burgerowni czy zmianie menu – a wszystko to naprawdę niskim kosztem. Dlaczego by zatem nie skorzystać? Umiejętne zarządzanie promocją w Internecie może przyciągnąć do Twojego lokalu nowych gości oraz pomoże w zatrzymaniu tych, którzy odwiedzili już Twoją burgerownię.

Zobacz również: własna pizzeria – odkryj garść przydatnych informacji.


Trendy kulinarne 2022 – co będziemy jedli?

Catering na Wielkanoc – pomysł na świąteczny biznes?

Zobacz inne

0