Otwarcie nowej restauracji, zmiana szefa kuchni, nowe menu restauracyjne, dodatkowa oferta... Czasem nazwa restauracji po prostu przestaje być już aktualna, nawet jeśli do tej pory wydawała się idealnie dopasowana do lokalu. Co zrobić w takiej sytuacji? Czy zmiana nazwy restauracji może mieć wpływ na jej działanie oraz kiedy warto przeprowadzić taką rewolucję?
Otwarcie nowej restauracji – pora na nowy rozdział!
Nowa restauracja w miejscu, w którym wcześniej był już lokal gastronomiczny to oczywiście doskonała okazja do zmian. W końcu nikt nie chce być kojarzony z poprzednikami, prawda? Jeśli nowy lokal powstaje tam, gdzie wcześniej znajdował się bar lub kawiarnia, otwarcie nowej restauracji i zupełnie nowa nazwa będą symbolicznym początkiem i odcięciem się od przeszłości. A co w przypadku gdy w danym miejscu mieściła się wcześniej restauracja z bogatą tradycją? Z jednej strony możesz skorzystać z jej renomy, z drugiej – jeśli miejsce cieszyło się złą sławą, otwarcie nowej restauracji w tej lokalizacji będzie wiązało się z pewnym ryzykiem. Musisz także liczyć się z tym, że zmiana nazwy restauracji wcale nie musi spodobać się klientom, a dawna nazwa nadal pozostanie przez jakiś czas w użytku. Zarówno historia, jak i lokalizacja restauracji mają duże znaczenie, jednak jeśli otwarcie nowej restauracji było Twoim największym marzeniem, masz już nową nazwę oraz cały zespół kuchenny i pomysł na menu, nie rezygnuj ze swoich planów i pokaż sceptykom, że zerwanie z tradycją oraz nowa nazwa restauracji może być czasem najlepszym rozwiązaniem.
Zmiana nazwy restauracji? Uważaj!
Nazwa restauracji nie zawsze okazuje się strzałem w dziesiątkę. Czasem ta, która kiedyś wydawała się fajna, teraz zupełnie nie pasuje lub wręcz budzi dziwne skojarzenia. Jeśli zmiana nazwy restauracji to jedyna zmiana, którą chcesz wprowadzić, klienci mogą poczuć się zdezorientowani i zastanawiać się, czy warto nadal odwiedzać Twój lokal. A przecież nowa nazwa restauracji to świetna okazja do świętowania! Jeżeli menu restauracyjne pozostaje bez zmian oraz nie planujesz dużego remontu, wprowadź zwyczaj serwowania drobnych czekadełek – w tej roli najlepiej sprawdzą się nachos solone z rozmaitymi sosami – lub przygotuj na tę okazję specjalne jednodniowe menu czy chociażby promocję dla odwiedzających lokal pod nową nazwą. Zmiana nazwy restauracji to zawsze ryzyko, że część klientów uzna, że jest to zupełnie inny punkt gastronomiczny – zadbaj zatem o to, by informacja dotarła do szerokiego grona.
Odkryj również: sposoby na pozyskanie klientów w gastronomii.
Nowa nazwa i menu restauracyjne – gdy zmiany to prawdziwa rewolucja...
Metamorfozy zdarzają się nie tylko w programach telewizyjnych! Czasem bywa tak, że choć właściciel pozostaje ten sam, restauracja zmienia swój profil działania o sto osiemdziesiąt stopni. Nowy szef kuchni, nowe menu restauracyjne, oryginalne potrawy, zmieniony wystrój... Tak naprawdę to niemal otwarcie nowej restauracji, dlatego warto skorzystać z tej szansy! Przede wszystkim informuj klientów o zmianach na lepsze: zupełnie nowe dania i przekąski mogą okazać się wyśmienite, jednak jeśli ktoś gustował we wcześniejszych potrawach, może poczuć się rozczarowany. Przy okazji odświeżania menu warto wprowadzić do niego wegańskie propozycje dla osób, które nie spożywają mięsa i produktów odzwierzęcych – w ten sposób dotrzesz do szerszego grona potencjalnych klientów. Na rynku dostępnych jest wiele zamienników, które znacząco ułatwiają wprowadzanie takich dodatków w menu. Przykładem jest chociażby sos wegański, który z powodzeniem może zastąpić tradycyjny majonez. W związku z tak dużymi zmianami warto przygotować także akcję promocyjną, by jak najlepiej zacząć nowy rozdział.
Zanim zaczniesz wprowadzać zmiany...
Nowa nazwa restauracji po prostu sama pojawiła Ci się w głowie i nie daje Ci spokoju? Zanim zamówisz nowy szyld, zastanów się na spokojnie, czy zmiana nazwy restauracji wyjdzie Ci na dobre i czy w ogóle pasuje do Twojego lokalu. Konsultacja z rodziną i znajomymi to zawsze dobry pomysł, jednak w przypadku rebrandingu najlepszym rozwiązaniem będzie zatrudnienie profesjonalisty, który nie tylko oceni nową nazwę, ale także przygotuje dla niej nową identyfikację wizualną. Potraktuj ten wydatek jako inwestycję w rozwój lokalu!
A co z wystrojem?
Zmiana nazwy restauracji i nowe menu restauracyjne to świetna okazja, by przyjrzeć się wystrojowi lokalu. Interesująco urządzone wnętrze restauracji może przyciągać i intrygować, jednak nie należy przy tym przesadzić. Zanim zaczniesz wprowadzać poważne zmiany, zapytaj swoich gości, co podoba im się najbardziej, a co raczej zniechęca do wizyty. Możesz wykorzystać w tym celu social media. Niewykluczone, że gruntowny remont i zupełnie nowa aranżacja okażą się najlepszym rozwiązaniem, a nowa nazwa restauracji pociągnie za sobą wiele pozytywnych zmian!