Okres minionych wielu miesięcy w branży gastronomicznej stał pod znakiem wielkiej niewiadomej. Rzesza restauratorów próbowała sił na wiele sposobów, aby ratować swoje lokale. Oczywiście najlepszym pomysłem było uruchomienie sprzedaży dań na wynos – strzał w dziesiątkę. Jednak nie wszystkie serwowane dotychczas dania były odpowiednie do takiej sprzedaży. Dopracowane „gwiazdkowe” potrawy niestety nie odnalazły się w takiej formie, niejednokrotnie nie miały szans. Najlepszym produktem do sprzedaży „z dostawą” okazał się właśnie fast-food a więc burgery, pizza, zapiekanki, wrapy i wiele innych coraz to bardziej wymyślnych, zróżnicowanych i smacznych potraw. Pojawienie się dań tego typu w restauracjach nie jest już czymś nowym i zaskakującym – wymienione wcześniej propozycje kulinarne zagościły w kartach niejednej restauracji. Dopracowane „szybkie” dania zyskały na jakości – nietuzinkowe pomysły, starannie dobrane i wyszukane składniki, ciekawa forma podania. To wszystko wpłynęło na nową jakość tego typu jedzenia. Absolutnie, wprowadzenie takich dań do naszej karty nie będzie błędem, czy też powodu do zawstydzenia się – musimy wiedzieć, że na świecie pojawiły się już restauracje typu fast-food, które zostały wyróżnione i nagrodzone gwiazdką przewodnika Michelin. Śmiało możemy postawić tezę, że fast-food zadomowił się już u nas na dobre, a przyczyniła się do tego z pewnością nie tylko praca zdalna, ale i pęd codziennego życia, nasze przyzwyczajenia, kulinarne oczekiwania oraz wygoda.
Oferta takiego jedzenia oczywiście musi być odpowiednio przygotowana i skierowana do różnego rodzaju klienta – osób dorosłych, młodzieży oraz dzieci. Bardzo ważną grupą naszych klientów, o których nie możemy zapomnieć są wegetarianie i weganie. Ten kierunek żywienia jest bardzo popularny już od długiego czasu i zauważalnie postępuje, także w Polsce. Dania pozbawione mięsa, opierające się głównie na warzywach i produktach będących odpowiednikami tych pochodzenia zwierzęcego, ewidentnie zyskują na popularności. Dlatego w naszej ofercie zdecydowanie musi znaleźć się również coś i dla tej grupy klientów. Kolejna ważna rzecz, to używane produkty. Coraz więcej uwagi zwracamy na to, co jemy. Wyszukane regionalne produkty, bardzo dobrej jakości składniki, to często połowa sukcesu. Fanex również reaguje na potrzeby rynku, w związku z tym powstają nowe sosy których skład opiera się na idei clean label, braku konserwantów, czy też zmniejszonej ilość oleju użytego do produkcji danego wyrobu. Przykładem może tutaj być nowy Sos bazyliowy Fanex, który charakteryzuje właśnie czysta etykieta, a jego walory smakowe jedynie na tym zyskały. Warto wspomnieć przy okazji, iż w ofercie firmy znajduje się blisko dwadzieścia gotowych sosów, które w pełni mogą być wykorzystane w kuchni wegańskiej. Są to nie tylko sosy produkowane na bazie pomidorów, ale również wegański majonez oraz sosy majonezowe wegańskie, gdzie zwierzęcy dodatek żółtka został zastąpiony przez nas białkiem grochu.
Ofertę konceptu gastronomicznego warto również przemyśleć w oparciu o klientów, którzy coraz częściej borykają się z takimi przypadłościami, jak nietolerancje i alergie na różne produkty (nabiał, gluten, itp.) – warto umieścić w karcie coś i dla takiej grupy osób.
Łukasz Lisowski, Szef Kuchni oraz Ekspert ds. Gastronomii w Fanex