07.03.2023
Aktualności
31.08.2017 r.
Fanex ze stabilnym wzrostem sprzedaży
Fanex – polski producent sosów dla branży HoReCa, zakończył poprzedni rok działalności z 15% wzrostem sprzedaży r/r i utrzymał tym samym pozycję lidera na rynku dostawców. Duży wpływ na pozytywne wyniki spółki miała m.in. sytuacja makroekonomiczna oraz dobra kondycja całego rynku HoReCa. Obecnie Fanex w swojej regularnej ofercie posiada ponad 50 produktów oraz stale rozwija instrumenty pozwalające na personalizację receptur pod indywidualne potrzeby kluczowych klientów. Firma zapowiada także dalsze wprowadzenie nowych produktów na rynek.
Wpływ na rosnące wyniki sprzedażowe Fanexu, w dużej mierze ma sytuacja makroekonomiczna i kondycja całego rynku HoReCa w Polsce – oficjalne podsumowania wyników osiągniętych w tym sektorze w 2016 roku pokazują, że był to jeden z najlepszych okresów w historii. Szacunki analityków branżowych pokazują wzrost o ponad 6 proc. r/r przy wartości ponad 26 mld zł całego rynku. Dynamika całego sektora w ubiegłym roku, była najwyższa od dekady. Pierwsza połowa 2017 roku również charakteryzuje się ponadprzeciętną kondycją polskiej gospodarki oraz wzrostem krajowej konsumpcji, a prognozy dla rynku są bardzo dobre. Polska branża HoReCa to dzisiaj ponad 100 tys. przedsiębiorstw, w których pracuje blisko ćwierć miliona Polaków. Proces rozwoju całej branży ma zatem ogromny wpływ na pozytywne zmiany na rynku produkcji i dostaw produktów, m.in. sosów i dodatków gastronomicznych, które stanowią trzon oferty Fanexu.
- Z perspektywy dostawcy produktów dla branży HoReCa, patrzymy z dużym optymizmem w przyszłość. Liczba konceptów i rozwiązań dedykowanych gastronomii stale rośnie – ma to oczywiście związek z bardzo dużym rozdrobnieniem sektora, przez co rynek dostaw, siłą rzeczy będzie się prężnie rozwijał. Choć konkurencja na rynku jest znaczna, to Fanex jest liderem w sprzedaży B2B w segmencie sosów w Polsce oraz marką niezwykle popularną wśród szefów kuchni. Produktów marki Fanex używa dziś wiele milionów Polaków, którzy czasem nie są tego nawet świadomi. Sieci gastronomiczne, restauracje, bary bistro, hotele, firmy cateringowe, stacje paliw i wszelkiego rodzaju punkty typu convenience store – lista naszych Klientów jest zróżnicowana i coraz dłuższa – mówi Piotr Kubiczek, Dyrektor Handlowy w firmie Fanex.
Wieloletnie doświadczenie poparte wiedzą i praktyką laboratoryjną ekspertów Fanex, pozwala na produkcję różnego rodzaju sosów i innych dodatków o ponadprzeciętnej jakości, a do tego w przystępnej cenie. Z jednej strony firma posiada w ofercie klasyczne produkty, których nie zmienia od lat, gdyż są one cenione na rynku, z drugiej zaś, stawia na zróżnicowanie pewnej części wyrobów i stara się wprowadzać nowinki, zgodne z trendami branżowymi oraz kulinarnymi. Stale stawia także na rozwój technologii oraz poszukuje nowych rozwiązań w procesach produkcji.
- Obecnie w naszym portfolio posiadamy ok. 50 świetnie sprzedających się produktów. Duży nacisk kładziemy jednak na rozwój instrumentów, które pozwalają nam na personalizację receptur pod indywidualne życzenia większych klientów, którzy zamawiają znaczne ilości wyrobów. Wierzymy w zasadę, że nasza firma rośnie wtedy, gdy rosną nasi lojalni Klienci. Z wieloma z nich współpracujemy od lat. W ostatnim roku, dzięki do tego grona dołączyło kilkunastu kolejnych dużych graczy rynkowych, z czego jesteśmy niezwykle dumni – mówi Piotr Kubiczek.
Proporcja sprzedaży produktów Fanex znaczenie się nie zmienia i stale wynosi mniej więcej 50/50 (czyli ketchupy + sosy pomidorowe / majonezy + sosy majonezowe). Produktami które cieszą się największym zainteresowaniem klientów HoReCa są: Ketchup nr VII, Sos Czosnkowy, Remoulada, 1000 Island, Amerykański, BBQ, Słodkie Chili oraz Meksykański. W poprzednim roku do sprzedaży firma wprowadziła 10 nowych produktów stricte na rynek HoReCa, w tym także markę Tres Amigos.
Fanex skupiał się również na stałym ulepszaniu poszczególnych receptur produktów, co jest naturalną reakcją na popyt ze strony Klientów, którzy coraz bardziej interesują się produktami Premium. Firma zaczęła wprowadzać zatem do swojej oferty coraz więcej wyrobów opartych o naturalne składniki i zasadę tzw. „czystej etykiety”.
- W najbliższym czasie powinniśmy wprowadzić na rynek nieco nowych smaków przeznaczonych do mięs i sałatek. Pracujemy także nad sosami bez glutenu, bez laktozy oraz serią majonezów wegańskich. Jeśli dalej będziemy umiejętnie reagować na potrzeby rynku to w kolejnych latach liczymy na dalsze wzrosty. Spowodowane jest to m.in. pozytywnym zjawiskiem konsumpcyjnym – mimo iż Polacy w porównaniu do swoich zachodnich, czy nawet południowych sąsiadów, wciąż przeznaczają na wydatki związane z konsumpcją poza domem relatywnie mniej pieniędzy, to i tak z roku na rok te różnice zaczynają się zacierać – dodaje Piotr Kubiczek.